Advocatenkantoor Mr. W. Nass

 

 

 

email nass@advocatenkantoornass.nl

Menu

Home

 

Nieuws

 

Links

 

17 juli 2006

Kwaliteitsstandaard wet, reglement of handleiding?

Moeten wij de kwaliteitsstandaard zien als een reglement waaraan een advocaat moet voldoen als voorwaarde om gefinancierde rechtsbijstand te mogen verlenen of als een handleiding om de advocaat of het advocatenkantoor behulpzaam te zijn?

De woorden “Deze standaard beoogt het kantoor daarbij behulpzaam te zijn door een bepaald basiskwaliteitsniveau te beschrijven en daarmee een aansporing te zijn om zaken bij voortduring te verbeteren. De normen kunnen dienen als leidraad voor initiatieven tot eigen kwaliteitsverbetering.” worden direkt voorafgegaan door “Het is de verantwoordelijkheid van de advocaat om vorm en inhoud te geven aan de eigen praktijk en de kwaliteit ervan. Van de advocaat mag tegelijk worden verwacht dat zichtbaar kan worden gemaakt hoe in het kader van de werkzaamheden van een kantoor diensten worden verleend en verwachtingen worden gehonoreerd.”

Lees verder op Bureaucratie in de advocatuur>>