Advocatenkantoor Mr. W. Nass

 

 

 

email nass@advocatenkantoornass.nl

Menu

Home

 

Nieuws

 

Links

 

4 oktober 2004

Serviceproviders “klantvriendelijk” voor klagers

Inbreken in een website gaat niet zo maar. In sommige gevallen is er echter een andere, veel eenvoudigere manier om hetzelfde te bereiken, klagen bij de serviceprovider waar de website draait. Sommige serviceproviders blijken zodra iemand zich als klager aandient, bereid te zijn een website van een klant te verwijderen. E.e.a. komt naar voren in een artikel op Bits of Freedom en een artikel op Webwereld. Deze artikelen geven ook enige informatie over de vraag welke serviceproviders makkelijk bereid zijn tot het verwijderen van een website zonder zich veel gelegen te laten aan de belangen van de klant of de twijfelachtige herkomst of motieven van de klager. Het komt voor dat algemene voorwaarden van serviceproviders bepalingen bevatten die er op gericht zijn het sluiten van een website als iemand problemen maakt makkelijk te maken. Voor wie een website wil opzetten of van serviceprovider wil veranderen kan het zinvol zijn op dit soort bepalingen te letten.

Willekeur bij het wissen van sites - Netkwesties